In centrul nostru aplicam metoda educationala “Discovery learning ” care se bazaeaza pe tehnici modern de invatare si are la baza teoria lui Jerome Bruner.Copiii sunt în mod natural curiosi. Ei invata prin experientele lor, rezolvand probleme de matematica,fizica, chimie,logica, etc. pe baza cunostintelor anterioare. Discovery learning este o tehnică de invatare bazata pe descoperire si este considerata o abordare constructivista bazată pe educatie. Această forma de instruire are o mare popularitate in toata lumea moderna.
J.Bruner argumenteaza ca "Practica in descoperirea pentru sine invata pe cineva sa obtina informatii intr-un mod in care aceasta informatie este mai usor viabila in rezolvarea problemelor.". Baza acestei teorii sugerează ca ar trebui sa "invatam prin a face".
J.Bruner argumenteaza ca "Practica in descoperirea pentru sine invata pe cineva sa obtina informatii intr-un mod in care aceasta informatie este mai usor viabila in rezolvarea problemelor.". Baza acestei teorii sugerează ca ar trebui sa "invatam prin a face".
Invatarea privind descoperirea are loc in rezolvarea problemelor in care elevul se bazează pe propria sa experienta si cunostinte anterioare . Este o metodă de instruire prin care elevii interactionează cu mediul lor prin explorarea si manipularea obiectelor ,aplicarea cunostintelor scolare in situatii concrete din viata cotidiana.
Discovery learning promoveaza autonomia si independenta. Pe masura ce elevii se implică activ în matematica si progreseaza, ei o fac în propriul ritm. Autonomia invatarii în domeniul descoperirii permite elevilor sa progreseze numai atunci cand sunt gata. Aceasta ii tine in continuare curiosi si ii incurajeaza sa descopere noi cunostinte . Ei sunt responsabili pentru propriul lor progres si avanseaza numai atunci cand stapanesc fiecare nivel. Chiar si atunci cand lucreaza in grupuri sau se angajeaza in discutii matematice, elevii trebuie sa gandeasca mai intai in mod independent si creativ pentru a se angaja in rezolvarea problemelor.
Discovery learning promoveaza autonomia si independenta. Pe masura ce elevii se implică activ în matematica si progreseaza, ei o fac în propriul ritm. Autonomia invatarii în domeniul descoperirii permite elevilor sa progreseze numai atunci cand sunt gata. Aceasta ii tine in continuare curiosi si ii incurajeaza sa descopere noi cunostinte . Ei sunt responsabili pentru propriul lor progres si avanseaza numai atunci cand stapanesc fiecare nivel. Chiar si atunci cand lucreaza in grupuri sau se angajeaza in discutii matematice, elevii trebuie sa gandeasca mai intai in mod independent si creativ pentru a se angaja in rezolvarea problemelor.
Beneficiile invatarii prin descoperire:
Metoda de invațare Discovery learning este un stil activ de invatare. Elevii sunt incurajati sa gandeasca pozitiv, sa puna intrebari, sa faca ipoteze, sa speculeze, sa coopereze si sa colaboreze cu altii. Ei isi dezvolta increderea in rezolvarea problemelor si se simt confortabil folosind cunostintele pe care le au deja.
Discovery learning consta in cautarea activa a solutiilor, o abilitate pe care elevii o vor putea folosi pe tot parcursul vietii.Invatarea prin descoperire si experimentare este esentiala pentru dezvoltarea curiozitatii elevilor in toate domeniile de activitate, precum si pentru crearea unei baze solide pentru viitoarele activitati.
Conform metodei de invatare a lui J. Bruner, invatarea prin descoperire permite elevului sa se bazeze pe cunostintele existente pentru a rezolva probleme cu un grad de dificultate diferit. Acest proces experimental duce la asimilarea de noi informatii la un nivel mai profund in comparatie cu invatarea pasiva.